Alla inlägg under december 2009

Av Hanne - 14 december 2009 19:03

Varför kan inte jag, som ex Nina Ottosson, komma på smarta ideer, ta patent på dem och så kanske, bara kanske bli lite rik. Härlig tanke men o andra sidan så har jag det bra som det är.


Iallafall 20 minuters tankeverksamhet med Dogsmart small, Dogtornado och Dogfighter och sedan träna ingångar med Sigge och Cleo (Sara tränade freestyle med Topsy) så är det lugnt i flocken. Tänk att jag kunde träna utan en pipig Sigge. HÄRLIGT.

Cleos ögon bara lyser av glädje och när sedan träningsstunden är över blir hon så lycklig att vi jobbat lite. Vad belåten jag känner mig då. Hon går fina ingångar när jag har köttbullar i handen, hmmm.


Var igår på Stora stockholm. Skönt att inte ställa ut utan bara flanera runt. Inhandlade lite grejor till "dogsen" också.


Efteråt åkte jag till Domarudden och promenerade. Det var många färska vildsvinsbök och det är lite läskigt tycker jag. Undrar vad "dogsen" skulle göra om vi stod öga mot öga med svinen. Usch och fy.


Nu ska vi iväg och titta på Daniels gradering i karate. Det är dags för grönt bälte om allt går som det ska.

Av Hanne - 8 december 2009 19:41

De senaste veckorna har jag och Lotta med våra döttrar träffats 1-2 ggr/vecka och tränat. Flickorna har tränat freestyle med Ebbe och Topsy och mammorna har tränat grundläggande vardagslydnad med de andra. Jag är djupt imponerad av Lotta och Viggo (4 mån). Han är så följsam med Lotta och hon jobbar superbra med honom.


Iallafall tycker jag träningen har gett resultat på alla 3 hundarna (mina underbara monster).


Sen har Lotta och jag också börjat så smått med apellspår. Vi har lagt några korta spår (60 m drygt) med spårpinnar i. Mojje är jätteduktig men Cleo fattar inte varför det inte finns en klöv på slutet så jag funderar på om jag ska lägga en där för att höja hennes motivation eller så kanske jag bara snurrar till det för henne. Tips mottages gärna. Cleo är inte heller helt övertygad om att hon ska bry sig om pinnarna i spåret. Hemma markerar hon dem jättefint på köksgolvet.

Lotta har lovat att hon ska visa mig hur det funkar med dummy-träning (heter det så?).


I söndags gick vi (Lotta och jag) en 4 timmars promenad med hundarna bl.a runt en liten sjö. Det är så underbart att se hur de alla 5 (Viggo fick vara hemma och vila) njuter av att springa och jaga varandra i skogen.   Mojje, Cleo, Ebbe, Sigge och Topsy. Visst är de fina!!!!


Tyvärr vet jag inte hur jag ska lägga upp filmerna men ska försöka klura ut det snart.


Ikväll gick jag en promenad "a la Kerstin", alltså mörk skogspromenad med pannlampa. Jag trillade inte en enda gång. Härligt att kunna utnyttja skogen även mörka vinterkvällar, för december ska väl föreställa vara en vintermånad, eller?


Kanske ska jag strunta i spårpinnarna och endast gå personspår några gånger innan spårpinnarna blir inblandade. Hoppas någon har bra tips!




Skapa flashcards