Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Cleo SVECH idag!

Av Hanne - 1 oktober 2010 17:29

Idag gick Cleo och jag viltspår för Göran Ädel i Stäket.  Hon gick spåret på 14 min och igen fick jag beröm för att ha en spårnoggran hund. Han tyckte att hon var ovanligt lugn och metodisk för att vara RR. Kul att höra. Det var inga problem alls trots att det märkets att det gått vilt i spåret (eller svampplockare).  Jag är så imponerad av Cleo som får det att se så enkelt ut.


Men mitt hjärta blöder för Sigge som är så duktig i viltspår och som har utvecklats så mycket i sitt spårande. Idag fick han nog när han insåg att det skulle med en "pangande gubbe". Han satte sig på sin söta cairnterrierrumpa och vägrade gå i någon annan riktning än till bilen.

Jag blir så ledsen och hoppas av hela mitt hjärta att han vill spåra mer. Jag ska lägga massor av viltspår så att han tycker det är kul igen. Lilla gubben, tänk vad ett eländigt hönsnät kan sätta spår för resten av livet. Bryr mig inte ett dugg om han blir viltspårschampion eller inte han är ändå världens bästa Sigge. Fällde några tårar i bilen hem för min underbara trogna vän. Längtar inte till nyår med alla raketer.

Tur att varken Topsy eller Cleo bryr sig.


Topsy tyckte dock att det var förfärligt orättvisst att hon (MOI???) inte skulle få ut och spåra. Alla som har en cairn vet hur de kan se ut/uppföra sig då de känner sig orättvisst behandlade.


En glad men också sorglig dag.

 
 
Katarina

Katarina

3 oktober 2010 22:15

Ett stort GRATTIS här också! :) Men jag förstår hur du känner angående Sigge. Kan inte humanspår vara ett alternativ för honom? så slipper han pangande gubbar.

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Kärran

Kärran

4 oktober 2010 11:25

Grattis!! (igen)
Vadå hönsnät? Pangar dom? Det har jag aldrig märkt.
Ja, gör som Katta säger. Hon vet alltid bäst. (?) (Fast då är det väl lydnad med pang istället, eller? Om vi pratar tävling, alltså)

Och kör viltspår för dig själv med Sigge.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Carlos o co

Carlos o co

13 oktober 2010 15:12

Grattis till cleos SEVCH!!!
Bra jobbat! :)

http://www.carlos.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards