Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Max utnyttjad söndag...

Av Hanne - 10 oktober 2010 20:31

Morgonen började 6.30 med frukost innan Kalle, Sara, hundarna och jag åkte till Wira Hagalund. Där släppte vi ut hästarna och sedan tog Sara en ridtur på Gija medan Kalle och jag gick med hundarna. Alla hade vi reflexvästar eftersom vi befann oss i skogen och inte tänkte bli skjutna.

Massor med hopp över stubbar och sten. Många trattkanatreller. God träning för både häst, hundar och människor.

Efter det åkte Sara, Sigge, Topsy och jag till ÖBK för agilityträning.

Jag ska börja träna Sigge på att få "sug mot hindren". Det du Kerstin!!! Han är mycket för fixerad på min hand (= godis). Men jisses vad han älskar att flyga över hindren. Inte ens gungbrädan kunde dämpa honom idag. Härligt!!!

Sara och Topsy hade också kul (tror jag). Topsy skulle bara jaga några fåglar och sen hade hon väl inte snabbaste farten idag men Sara kämpar på.


Efter ÖBK så gick jag ut med Cleo i skogen och la ett personspår på drygt 100 m med 4 föremål (spårpinne, vante, leksakskanin och en dummy) och 2 vinklar. Jag gick långa steg, myrsteg, hoppade jämnfota och kröp på alla fyra (tur att ingen såg mig). Spåret fick ligga en ½ timme och då passade vi på att leta godis nedgrävt under mossa med massa pinnar på, söka godis på höga klippor och uppe i träd samt klura på hur man gör om man snott sig 3 ggr runt ett träd (inte jag).

Tillbaks till spåret och Cleo gick det galant. Inga problem med spårupptag eller vinklar men nog tycker hon att det är töntigt med en leksakskanin i slutet då det kunde ha varit en älgklöv.



Igår gick jag, Cleo och Sigge milen i Domarudden. Det enda läskiga var en svampplockare som bara dök upp bakom ett träd.

Sara ocj jag var ute och red en lång skogstur också på kvällen så det är nog hela helgen som är max utnyttjad med tanke på att vi även hade go´a vänner på middag i fredags.


Jag längtar till nästa helg. Då blir det mer spår. Förhoppningsvis hinner jag lägga några viltspår annars kör vi peronspår (mindre meck).


 
 
Katarina

Katarina

10 oktober 2010 22:35

Ja det var verkligen en effektiv dag. Tur att du får med dig familjen på aktiviteterna, många flugor på smällen samtidigt (ett gammalt beprövat ordspråk) :)

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Kärran

Kärran

11 oktober 2010 11:49

6.30!!!!?

Duktig matte o Sigge!! :)

Man ska ta det lugnt på söndagar. Vet du inte det? ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Johanna & syster Kim

Johanna & syster Kim

18 oktober 2010 20:24

Halloj! Ville bara berätta att systeryster löper nu och skall paras om några veckor =) Kramizz

http://mohagets.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards