Alla inlägg under december 2010

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.


Jag skulle börja simma med Cleo för skojs skull (tycker jag. INTE Cleo). Självklart börjar hon löpa. Det var ju samma sak när vi skulle börja på rallylydnadskursen. Men vi ska få börja om i Januari igen.


Stackars Sigge började kissa blod i lördags. Så igår åkte vi till Arninge djursjukhus (vilken underbar personal). Vilken syn det måste varit när jag går efter med en rondskål i högsta hugg för att samla in dyra urindroppar. Sigge är drygt 30 cm i mankhöjd och kanten på skålen var drygt 6 cm. Inte helt lätt!!

Han har iallafall inte UVI men nu ska han göra ett ultraljud. Dock kommer det inget synligt blod lägger när han kissar och han har varit precis som vanligt hela tiden.


Ikväll har jag shejpat (vad proffsigt det lät) in backa på Sigge och tänk det som verkade som en omöjligthet lyckades. Han backar nu 6 steg innan jag klickar. Kom på att jag ska skulle sitta ned till och börja med för att inte få honom att sätta sig.

Vi fick till några snygga utgångsställningar också. Nu är hans terrierhjärna trött.


Har också klickat Cleo för alla beetende hon bjöd på bara för att hon ska "tänka själv" hur hon kan lura matte att ge godis och inte bara jobba när godis finns i min hand. Hon är också trött nu.


Daniel fick en rolig kommentar av en äldre herre vi träffade på: "Är det en sån där ridgeback?"  Ja svarar Daniel. "Jaha, ni kör afrikanskt".


11/11 var jag på ett varg-seminarium i Åkersberga (länk finns på ÖBK) och jag rekommenderar att alla ser det. Mycket intressant och saklig information.

På återseende.......

Ovido - Quiz & Flashcards