Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid lika pigg och glad. Topsy och Cleo går ut men bara för att de måste. SLUT PÅ GNÄLL!!!


Jag  har anmält mig till 2 klickerkurser via Canis i Kungsängen. Den ena är en belöningskurs (en hel dag). Låter spännande. Den andra är en kurs i  tävlingslydnad steg 1 (17 grundfärdigheter). Jag ser jättemycket fram emot det och denna gång kan inte Cleo´s löp sätta stopp eftersom hon löpte i dec/jan.


Har läst boken "släpp kontrollen lös" och fått många bra ideer. Bl.a så har jag oftast med mig klickern på promenader och så fort vi ser en annan hund så klickar jag. Funkar 50/50.

Just nu läser jag från "valp till stjärna" också en bra bok. Har precis läst en thriller av Jo Nösbo med massa hemska mord så lite omväxling skadar inte.


Cleo är för söt. När vi kör klicker i köket på kvällen (tyvärr alldelses för sällan) kommer hon ihåg backa och buga. Sigge har lärt sig följa handtarget och Sara tränar med Topsy.


Inte mycket intressant att komma med då min hjärna gått i ide. Försöker bara överleva kylan.


JAG LÄNGTAR TILL VÄRMEN!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards