Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Hanne - 3 augusti 2010 20:26

Jag tror jag är på den vackraste semesterresan någonsin. Eller jag vet inte men jisses vad jag mår bra i fjällen.

Igår gick vi i 4 timmar, nästan 1 mil. Vi gick och tittade på hällmålningar, Eva-graven ( en fantastisk kanjon) samt fiskhålsgraven. Jag visste inte att det fanns så många underbara vyer i Sverige. Hundarna älskar det. Tyvärr kunde de inte vara lösa igår då vi stötte på både fjälllämmel och renar. Gissa om vi alla var helt slut på kvällen.

Idag har det regnat en stor del av dagen men vi tog en tur till Röros på norska sidan. Det är en världskulturarvsstad (jag är inte imponerad).

Det har varit skönt med en vilodag. Nu har vi 3 dagar kvar med några vandringsturer och sen vänder kosan hem mot Åkersberga igen. Jag kommer dock garanaterat återvända till fjällvärlden igen.

Ovido - Quiz & Flashcards