Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Hanne - 25 augusti 2010 20:55

La spår åt hundarna igår i riktigt otillgänglig terräng. Ena spåret gick över en äng, skog och kalhygge bl.a (Topsys). Sigges gick i bara skogsterräng och Cleos i skog med (högre än mig) VASS!! Jag trillade, fick blodflaskan över mig, plockade miljoner fästinga både på mig och hundarn. Hade halva skogen i håret och andra hälften i BH:n. Spåren var sammanlagt 1,3 km. Kom på sen att jag glömt snitsla utom uppsparken.


Gick dem idag efter hällregn och 23 timmar.

Sigge och Topsy gick klockrent, trots att det fanns rådjurskadaver i deras spår och i Topsys sprang ett rådjur. De klarade vinklar och bloduppehåll Cleos gick inte alls. Efter drygt 30 m gick hon på ett färskt viltspår och hittade färsk spillning. Mums tyckte Cleo. Sen var det kört. Till slut tog jag henne 10 m (dit hittade jag) från spårslutet så att hon kunde hitta klöven.


2 av 3 spår får jag vara nöjd med. Undrar om Cleos förvirring beror på att detta spår var med rådjursklöv och regn när jag i vanliga fall lägger hennes spår med älgklöv?


Nya friska tag görs i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards