Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Lyckliga jag!!!!!

Av Hanne - 8 december 2009 19:41

De senaste veckorna har jag och Lotta med våra döttrar träffats 1-2 ggr/vecka och tränat. Flickorna har tränat freestyle med Ebbe och Topsy och mammorna har tränat grundläggande vardagslydnad med de andra. Jag är djupt imponerad av Lotta och Viggo (4 mån). Han är så följsam med Lotta och hon jobbar superbra med honom.


Iallafall tycker jag träningen har gett resultat på alla 3 hundarna (mina underbara monster).


Sen har Lotta och jag också börjat så smått med apellspår. Vi har lagt några korta spår (60 m drygt) med spårpinnar i. Mojje är jätteduktig men Cleo fattar inte varför det inte finns en klöv på slutet så jag funderar på om jag ska lägga en där för att höja hennes motivation eller så kanske jag bara snurrar till det för henne. Tips mottages gärna. Cleo är inte heller helt övertygad om att hon ska bry sig om pinnarna i spåret. Hemma markerar hon dem jättefint på köksgolvet.

Lotta har lovat att hon ska visa mig hur det funkar med dummy-träning (heter det så?).


I söndags gick vi (Lotta och jag) en 4 timmars promenad med hundarna bl.a runt en liten sjö. Det är så underbart att se hur de alla 5 (Viggo fick vara hemma och vila) njuter av att springa och jaga varandra i skogen.   Mojje, Cleo, Ebbe, Sigge och Topsy. Visst är de fina!!!!


Tyvärr vet jag inte hur jag ska lägga upp filmerna men ska försöka klura ut det snart.


Ikväll gick jag en promenad "a la Kerstin", alltså mörk skogspromenad med pannlampa. Jag trillade inte en enda gång. Härligt att kunna utnyttja skogen även mörka vinterkvällar, för december ska väl föreställa vara en vintermånad, eller?


Kanske ska jag strunta i spårpinnarna och endast gå personspår några gånger innan spårpinnarna blir inblandade. Hoppas någon har bra tips!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards