Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Inomhusaktiviteter

Av Hanne - 14 december 2009 19:03

Varför kan inte jag, som ex Nina Ottosson, komma på smarta ideer, ta patent på dem och så kanske, bara kanske bli lite rik. Härlig tanke men o andra sidan så har jag det bra som det är.


Iallafall 20 minuters tankeverksamhet med Dogsmart small, Dogtornado och Dogfighter och sedan träna ingångar med Sigge och Cleo (Sara tränade freestyle med Topsy) så är det lugnt i flocken. Tänk att jag kunde träna utan en pipig Sigge. HÄRLIGT.

Cleos ögon bara lyser av glädje och när sedan träningsstunden är över blir hon så lycklig att vi jobbat lite. Vad belåten jag känner mig då. Hon går fina ingångar när jag har köttbullar i handen, hmmm.


Var igår på Stora stockholm. Skönt att inte ställa ut utan bara flanera runt. Inhandlade lite grejor till "dogsen" också.


Efteråt åkte jag till Domarudden och promenerade. Det var många färska vildsvinsbök och det är lite läskigt tycker jag. Undrar vad "dogsen" skulle göra om vi stod öga mot öga med svinen. Usch och fy.


Nu ska vi iväg och titta på Daniels gradering i karate. Det är dags för grönt bälte om allt går som det ska.

 
 
Kerstin m jyckar 4

Kerstin m jyckar 4

15 december 2009 18:00

Oj, vad duktig du är å träna med jyckarna. Får jag hyra dig som hundtränare/aktiverare? Snälla!! ;) Jag har fyra monster som gärna ställer upp.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Johanna & Wilson

Johanna & Wilson

15 december 2009 21:49

Hej!
Kul att ses i söndags på utställningen! Härligt med en hejarklack vid ringen! Vad avundsjuk jag blir på dig som har flera Nina Ottoson spel, jag vill ha men de kostar en del...
Nu kan man kommentera i min blogg förresten! Fick hjälp att hitta vart det gick att ändra den inställningen! Så skriv på! :)
Kram på er alla!

http://wilson.myblogg.se

 
Karin och hundarna

Karin och hundarna

16 december 2009 22:20

Tack Hanne för grattis! Va kul att ni kom förbi och kikade och hejade en stund!
Ser fram emot våren då jag kan dra igång lite kurser igen! Lovar att ha dina önskemål i åtanke!
Bra jobbat med alla Nina Ottosson spel också! Har några hemma också, de trista är att när hundarna har fattat dom så blir de bara godisautomater...
GOD JUL!

http://www.kadamo.se

 
Johanna & Wilson

Johanna & Wilson

24 december 2009 23:04

God Jul och Got Nytt år till er alla! Kramar från Johanna & Wilson

http://wilson.myblogg.se

 
Catherine

Catherine

29 december 2009 10:52

Vaddå aktivera hundar, va duktig du är och ingångar svåra saker.. jag har ligget på latsidan. Är helt slut efter varit bortrest, det sliter på att va social ;))
Nu är vi hemma igen och jag tänkte gå o träna idag på klubben, jag har iallefall ambitionen klar, sen kanske jag somnar pang när jag kommer hem från jobb, men hundturar måste man alltid släpa sig ut på.. Vi ses och god fortsättning !!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

30 december 2009 14:04

Hur sjutton klarar Cleo av kylan undrar jag? Är numera av den bestämda uppfattningen att ALLA RR alltid fryser och vill sova :)

Gott nytt år!

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Syster Kim med bihang

Syster Kim med bihang

30 december 2009 21:35

Gott nytt år!!! Kram från oss

http://leia1313.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards