Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Lodjur i skogen!!! och en up-date.

Av Hanne - 9 juni 2010 12:57

Igår var Sara och jag ute med häst och hundar. Vi var långt ute i skogen. Sara galopperade bort en sväng och jag stod och pratade i mobilen. Plötsligt markerar Topsy att hon ser något uppe på en stenhäll. Inte så att hon vill springa efter utan snarare att hon backade. Jag såg inget utan tänkte "knäppa hund"  !!!

Cleo skulle baja (vilket hon helst gör utan publik) så jag släppte henne och hon tog en tur in i skogen. Sara kommer tillbaka och vi går en liten bit. Plötsligt ser jag Cleo komma i skogen och säger det till Sara som då säger "Det är ett lodjur!.  Nej svarar jag "Klart inte. Det är Cleo". Men Sara envisas och till slut säger hon "KOPPLA SIGGE FÖR HELVETE!!!!" (Sigge är ofta lös då han inte jagar som brudarna). OK tänkte jag.Vilket var tur för mycket riktigt 20 m ifrån oss lufsar ett vackert lodjur över skogstigen, hoppar uppför en skogsluttning, stannar upp, vänder sig om lugnt och tittar på oss och springer sedan in i skogen.   2 sekunder senare kommer Cleo från sitt toabesök, kopplas snabbt och sedan fortsätter vår färd hemåt.  Varken häst eller hundarna tog någon större notis om lodjuret utan bara tittade. Hundarna tog inte ens upp spåret efter den. Helt otroligt.

Både Sara och jag var i extas över denna fantastiska upplevelse och vi är bara dryga 4 mil från Stockholm.

För övrigt har det varit agilitykurs, långa skogspromenader och inte att förglömma fölning på schemat.

Att få vara med om att föl kommer till världen var helt otroligt. Visserligen var fölet ½-1 timme när vi kom till stallet. Men ändå!!!!

På lördag ska vi vara med och titta på ultraljud på Sara´s medryttarhäst.


Har kommit på att jag måste njuta av denna härliga årstid. Stiger därför upp 05,30 varje (nästan) vardag för att gå minst 1 timme i skogen. tTyvärr är alla mygg vakna också men lite mygga på benen fixar det..

Jag njuter  iallafall av fågelsång,morgonlukten av skog, liljekonvaljdoft och solen. Å andra sidan slocknar jag tidigt på kvällen!!!


 
 
Karin & Kadamo gänget

Karin & Kadamo gänget

10 juni 2010 21:30

Vilka härliga promenader du har! Älskar också morgonpromenaderna... fast jag är oftast för trött för att orka gå upp tidigare än jag måste för att hinna till jobbet...
Jag ser fram emot att ha dig och Cleo på fortsättningskursen i personspår! Det var på tiden ...
Men hoppas att du kommer på besök i valplådan före dess?!

http://www.kadamo.se

 
Kärran

Kärran

11 juni 2010 09:18

Sååå häftigt med lo-djuret!! :))))

Apropå morgonpromenaderna... *skakar oförstående på huvudet*

PS. Visst, det är en viss (läs: härlig) myskänsla på morgonen (har faktiskt nån/några gånger blivit tvungen att vara uppe så dags), men.... Hur sjutton kommer man upp?? DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

16 juni 2010 00:14

En annan blir ju lite till sig bara man ser en räv :) Lodjur ser man ju inte ens på Skansen!
Vad häftigt att hundarna inte reagerade på det. Ibland undrar man vad som sker i deras hjärnor...

http://lazyzero.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards