Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Duktig matte (och husse).

Av Hanne - 27 juli 2010 22:50

Idag är det dag nr 2 på semestern. Jag har, med hjälp av barnen, röjt deras gaderober på för små kläder, dammsugit övervåningen (jag HATAR att städa) och varit på brännbacken (tillsammans med maken) med en bil fylld med skräp. Känner mig rätt duktig.

På kvällen åkte vi till Saras medryttarhäst. Jag la spår åt hundarna som fick ligga i drygt 3 timmar och max 100 m var. Har inte spårat med dem på länge så jag tänkte att det fick räcka med korta spår.

Kalle och jag gick med hundarna medan Sara red. Daniel var och fiskade och fick en stor aborre samt en gädda.

Det som är mindre trevligt med sommaren just nu är alla flugor, broms och getingar.

Sedan fikade vi med Åsa och Kajsa och så var det dax med spåren.

Sigge är som vanligt jätteivrig i början och vimsar bort sig själv men efter några meter så skärper han sig och klarar det galant.

Topsy börjar som vanligt med stor iver och är superduktig men blir (vad vi tror) getingstucken i SVANSEN och vill inte spåra mer. Stackaren.

Cleo arbetar lugnt och metodiskt som vanligt.

Jag känner mig som en duktig  matte. Annars har det varit rätt stiljte på aktiviteter denna sommar. Det har varit för varmt.

Daniel tyckte det var kul att följa med mig och Kalle i spåren så jag tror jag ska nyttja honom som spårläggare någon gång. Barn brukar ju vara lite finurliga.


Troligtvis såg Daniel rialavargen för några dagar sedan när han var och fiskade. Häftiga naturupplevelser vi är med om.

 
 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

29 juli 2010 11:04

Jag tycker ni är duktiga som spårar o städar o har er.
Häftigt med (antagligen) varg-glimten!

Spirou är förresten näst intill livrädd (nja, en lätt överdrift) för getingar. Jag antar att han har råkat blivit stucken, stackarn.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards