Direktlänk till inlägg 3 september 2010

2 hundar med HP....

Av Hanne - 3 september 2010 15:02

Åkte till Kragsta idag och gick viltspår för domare Leif Henriksson.

Vill bara säga att det kommit 14mm regn sedan domaren la spåren igår sa han.


Sigge fick 1:a pris med HP.  Det hade jag aldrig trott men han gick spikrakt i spåret och vinklarna som 7 av 10 hundar (enligt domaren) inte tar direkt, gick Sigge som om han aldrig gjort annat. Återgången varinga problem alls och inte ens blod uppehållet Inte ens skottet var så farligt. Världens bästa Sigge. Han gick sitt spår på 17 min.


Cleo fick också 1:a pris med HP. Enligt domaren hade han sällan varit med om en RR som gick så långt ned med nosen i spåret och var så spårnoggrann. Hon hade inte heller några problem med återgång eller vinklar. Hon gick sitt spår på 18 min.


Topsy fick 1:a pris. Enda promlemet hon hade var återgången men hon blir så ivrig så hon "lyssnar" inte på sin nos utan börjar fladdra runt men löste det jättebra efter ett tag. Topsy gick sitt spår på 17 min.


De fick massor av köttbullar som belöning sen och pussar och kramar.


Världens bästa hundar!!!!!!!!! (tycker jag)

 
 
Catherine

Catherine

7 september 2010 15:38

Helt otrolig ni är helt fantastiska!!!!!!!!!!!, tänk 3 första priser på en dag, och jag är helt imponerad hur orkar du gå alla. Jag va helt slut efter arbetsprovet med Maja, oo det va ett spår.. haha;)
STORT GRATTIS IGEN.. superfint jobbat av er alla, och både med skott och med domare som lufsar med i skogen och stör :)))))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

8 september 2010 22:25

Gud vad ni är duktiga! TRE hundar på en dag!?!
Vad är det för skillnad på om man får HP eller inte?

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Karin och Kadamogänget

Karin och Kadamogänget

9 september 2010 08:23

Tack Hanne för grattis till allt! Det rullar på bra nu må jag säga!
Ska bli så kul att få träffa dig och Cleo ikväll och några veckor framöver! Mycket hundprat lär det bli!
Grattis även här till de fina resultaten i viltspårsskogen! Snart ett SEVCH...
KRAM!

http://www.kadamo.se

 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

13 september 2010 10:31

Ni är så duktiga. Jo, du har världens bästa (spår-)hundar!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards