Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Hanne - 25 januari 2010 19:46

Igår var jag, Sigge och Topsy på cairn-promix. Det var mycket trevligt. Det är lokalklubben i Stockholm som kommit igång igen. De ska även ha trimkurs och kantarellsök bl.a Kantarellsök låter spännande för jag ser inte svamparna i skogen även om de är brevid mig. Jo om det är flugsvamp ser jag.


Det var 14 cairn med mattar och husse. Sigge blev nog överrumlad att det fanns flera av samma sort för han gruffade INGET åt de hanhundarna (Topsy var helt lugn hela tiden) men kom det en starckars hund av annan ras blev han sur. Och inte bara han; jag har nu sett att det inte bara är mina små monster som är just det monster. Härlig känsla, men man kan fundera på om de är "rasister". 2 timmar gick vi runt vid Järvafältet. Det är kul att få tips på andra promenader för just nu är jag rätt less både på mina.


Är rätt less på kylan också (ja du Kerstin även jag). Hatar att gå med vantar. Det är inte lätt med 3 koppel, 3 bajspåsar och så vantar. FYYYYY!!!!!!


Har ikväll klickat apportbock igen och Sigge håller den nu i 2 sekunder. Cleo ½ sekund och Topsy begriper inte varför hon ska ta något i mun som det är Sigge saliv på. Underbara härliga djur.

Jag ska försöka läggar ett kort personspår med 1 eller 2 spårpinnar i och sedan klicka när de markerar den. Hur det nu ska se ut med koppel/spårlina klicker OCH vantar.


De härliga koppeldragsfria promenaderna fortsätter (det beror dock på definitionen av koppeldrag). De går framför eller bakom men med slakt koppel.


Sigge har tagit flera "backsteg" nu också. Jag kom på att han backar ut ur tvättstugan så det gäller att vara snabb med berömmet.


Alltid lika kul med hundträning. Jag undrar bara hur det ska gå med apellkursen.

Ovido - Quiz & Flashcards