Alla inlägg den 8 november 2009

Av Hanne - 8 november 2009 19:44

Idag gick jag en lååång promenad med hundarna och gissa vad som stod i skogskanten när jag kommit in på blå leden mot Domarudden vid ett bebyggt område. En JÄGARE i full mundering. Han sa att de jagade rådjur. Shit tänkte jag då Cleo kan tas för ett rådjur (iallafall om jag satte på henne hornen som Sigge har på en bild). Nu är hundarna inte lösa men man vet aldrig.


Förra våren var Lotta (Ebbe, Mojje & Viggo) och jag ute på en skogspromenad i Skånstaskogen. Helt plötsligt hör vi hur någon skricker DEO DEO DEO. När vi stöter på  människan ( i ett spår som bl. a används av orienterare) berättade han att det var klappjakt(?) på räv.  En sheltie och en röd cairnterrier kan nog tas som räv tänkte vi och gick snabbt hem.


Idag tog Cleo sig ett fotbad i Domarudden och blåste bubblor i vattnet. Topsy var också ut i vattnet men vände stelbent om. Undrar om det var kalltOskyldig?  Sigge tror som alltid att vattenbrynet är ett farligt monster som kan äta upp honom.

       

Hjälp, vilket monster!


Kan man dyka här?


Cleos fotbad.


Finns det någon därute?


Nu ligger vi här nöjda och trötta i soffan, äter popcorn och tittar en Harry Potter film. Kan livet vara bättre???

Ovido - Quiz & Flashcards