Alla inlägg den 26 november 2009

Av Hanne - 26 november 2009 11:27

Jag har insett värdet av att fundera ut vad jag vill träna. Det blir iallafall något mer struktur på vad hundarna och jag gör. Vi har gått tillbaka till basic. Upptäckte att Cleo kan ligg på mitt omedvetna handtecken. Sigge kan här om jag gör en liten finess med pekfingret bl.a Så då satte jag mig ned och tog fram mina papper från kurs med Karin Fûrst (Kadamo), Nathalie Hellström (hund nära dig) och bläddrade i mina böcker. Nu börjar vi om från (nästan) början och vad kul det är. Jag har dessutom kommit på att det behöver inte vara så avancerat utan min hall och mitt kök duger alldelels utmärkt.


Tyvärr går träningen bättre än koppelpromenaderna. Jag fattar inte hur jag ska få dem att gå fint i koppel eller jo det gör jag och det funkar en och en eller tom två och två men alla tre samtidigt Skrikandes åt h.....te oftast.  Jag läste någonstans att för att få ett bra ledarskap så ska hunden bla inte få lukta där den vill på promenaden utan jag ska bestämma när och var, jisses säger jag bara. 

Min kära make tycker jag ska sluta läsa hundböcker och bara va den jag är. Hundarna gillar mig ändå påstår han.


Cleo funderar nu på var Sigge och Topsy håller hu. De är på trimning och vi fick "släpa" in dem för de hade inte alls lust att bli lämnade men vad underbart vackrare de kommer att vara då jag hämtar dem.


Idag skiner solen och jag är glad över mina nyputsade fönster.


Jag längtar efter att lägga viltspår och varje gång jag öppnar frysen (inte så ofta) så är Cleo där med sin underbara stor härliga nos och luktar igenom klövpåsarna. Håll tummarna för fint väder i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards