Alla inlägg under januari 2010

Av Hanne - 3 januari 2010 20:14

    Kan man annat än njuta av detta underbara vinterväder?¨? Jag ÄLSKAR snön. Inga våta eller smutsiga hundar. Inte massa grus inomhus. Antigen snöar det eller så skiner solen. HÄRLIGT!!!!

Visserligen har det inte blivit någon träning (vad är det?) men massor av promenader.

Jag kan dock känna att det börjar spritta i spårnerven men det kommer tids nog.


Enda smolken i bägaren är raketerna på nyårsafton ( vi skjuter också av). Sigge mår inte bra de timmarna men i år skällde han ut fyrverkerierna istället för att ligga och trycka bakom soffan. Topsy intog en säker plats längst in under trappan men Cleo är nöjd så länge hon får vara med matte. Hon reagera inte alls på fyrverkerierna och det är underbart. Jag lider med Sigge och Topsy som inte ens vill gå ut när de hör smällarna. Som tur är känns det som om folk inte är lika galna längre med att smälla utan man verkar hålla sig till nyårsafton.


Idag har Lotta och jag gått en promenad med hundarna. Gissa om Cleo och Mojje var glada att ses. Det som är än mer roligt är att Sigge har upptäckt att Mojje är en kul kompis att leka med och Mojje, snäll som han är, står glatt ut med att bli jagad av en "tossig"cairnterrier.


                                                  

          Hundlek i eftermiddagssol.   

  Vad är det som händer? (tyvärr är jag ock kameran inte alltid överens om var fokus ska vara ) 

  Vem har sagt att man inte kan spela fotboll på vintern?

Vart tog Sigge och Topsy vägen?

Sol sol underbara sol

Ovido - Quiz & Flashcards