Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Viltspårspremiär!

Av Hanne - 5 april 2010 15:49

Det blev ingen Lilla Stockholm eftersom Cleo igår gick ur höglöpet. Istället la jag viltspår till alla 3 dogsen och det gick hur bra som helst.  

Sigge imponerade mest eftersom han var så självsäker. Vände sig inte en enda gång om för att få stöd och hjälp från mig. Inte ens när han gick rätt på en hårtuss från ett dött rådjur kom han av sig. Helt underbart.

 

Cleo gick lugnt och metodiskt fram.

 

Topsy stormade fram. Jag hann inte ens visa henne uppsparket innan hon hittat sspåret och var i full gång.

 

Jag la inga långa spår utan de fick var sitt på drygt 100 m då jag trodde att de behövde.... ja inte vet jag hur jag tänkte. Helt klart hade spåren kunnat vara mycket längre.


För övrigt har påskhelgen varit underbar med mycket sol och naturupplevelser. Havsörn, älg, tranor, hägrar har vi sett. Sara har varit hos Gija och ridit. Långa promenader. Jag har putsat fönster. Det känns som en långsemester. Ganska skönt att det var mindre bra väder i idag för vi har bara slappat och endast gått korta promenader. Märgben till hundarna och soffan för mig. JIPPI!!!

 
 
Johanna

Johanna

5 april 2010 17:17

Tack Hanne! Åh.. vad härligt med viltspår =) Det ska vi oxå försöka lägga snart. Syns den 18. Kram

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

7 april 2010 20:40

Havsörn, älg, trana o häger?? Har ni varit på Kolmården, eller?

Kul med viltspåren! Visst är det roligt när jyckarna är så olika. Va duktiga ni är allihopa!

Snart börjas det! Vadå? Agilityn!!! :)))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

10 april 2010 21:03

Visst ä det härligt att va igång med viltspåren ;) Jag har bara lyst att hålla på me det nu. Maja är helt extas skakar och helt fokuserad. Vi la både igår o idag ;))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Karin & Kadamo gänget

Karin & Kadamo gänget

10 april 2010 23:09

Hej!
Härligt med en tur ut i viltspårsskogen! Imorgon är det dax för mitt gäng att ta sig ut i spårskogen igen!
Kul att du gillade filmerna från Yaya's MH. Självklart kommer jag och kikar på Wilson och resten av ert gängs MH, ska bli kul att se! Och att träffa dig igen, allt för långt tid emellan gångerna!
Kram från oss i Sollentuna!

http://www.kadamo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards