Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Halloj!!

Av Hanne - 11 april 2010 17:10

Vilken underbar dag! Jag väntar på att Kalle och Daniel ska komma hem från en karatetävling och sen ska vi grilla. Daniel tävlar i kata (han visar uppett antal rörelser).


I tisdags var det sista gången på rallylydnad nybörjare. Så tråkigt. Sigge har varit underbar och han har blivit kanon på hundmöten efter denna kurs. Härligt!!!


I torsdags träffades Cathrine, Annsofi och jag och tränade lydnad. Jättekul och igen skötte Sigge sig. Vi har en härlig kontakt när vi tränar men promenaderna går ut på att lukta på varje lyktstolpe hur länge som helst. Så nu ska jag börja om ed koppelpromenader och kontakt. Alltid finns det något att jobba med.


Idag åkte Sara och jag upp till Gija och jag passade på att lägga viltspår till dogsen. Det var inga lätta spår då det var så blött i marken Min ena gummistövel läckte dessutom. Drygt 250 m/hund. Det gick ändå jättebra. Det var bara  Sigge som inte riktigt hade kläm på det idag men vad gör det. Han kom fram till klöven till slut. Topsy är så fokuserad och lycklig när hon spårar. Cleo tar det som vanligt lugnt och metodiskt.

Sara gick med Topsy på hennes spår och nu är det en till i familjen som vill lägga viltspår. 

Sara har jobbat hur bra som helst med Topsy så henne är det inga problem att få kontakt med. Jag är så glad att Sara och jag har hundintresset tilsammans. Nu väntar vi bara på att agilitykursen ska börja. Vi har även anmält oss till förberedande tävlingslydnad men jag vet inte om jag ska gå med Sigge eller Cleo


Måste bara berätta att varje gång vi öppnar frusen får skokartongen med Jerry i sig en liten klapp. Vi ska snart köpa en rosenbusken och så är det dags för begravning.




 
 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

12 april 2010 11:38

Du o Sara är lika aktiva och duktiga som vanligt!

Måste bara berätta (erkänna) att jag gav Keaton en ordentlig kram här om dagen...

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards