Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Stressiga tider

Av Hanne - 3 maj 2010 20:32

Tiden går så snabbt så jag hinner inte med det jag vill, inte alltid iallafall.

I måndags förra veckan träffade Cleo och jag Ingrid och Molly. Molly är en ursöt ridgeback tik. Vi gick en lång kvällspromenad och njöt av skogen.

  Cleo och Molly  



Helt plötsligt började hundarna undersöka en skum klump som lät konstigt. Det visade sig vara en paddhona med 6 paddhanar klängande på sig. Snuskhumrar!!!

 



På onsdagen var Sara och jag på agilitykurs. Jag är så stolt över Sara som har jobbat så bra med Topsy och nu har hennes fulla fokus.

Sigge och jag fick också kontakt och kunde genomföra alla övningar. Det var en så härlig känsla att få en glimt av min "gamla vanliga" Sigge. Tyvärr tror jag inte att vi kommer att delta i rallylydnadstävlingen på lördag då han blir helt borta med nya hundar och ny miljö. Trist!!!


I helgeln har Sara och jag haft stalltjänstgöring på Grindtorp gård. Sara ska dela en häst där med en annan tjej i 1månad. Detta innebar att vi under helgen har gått upp kl 6, fodrat 11 hästar kl 7, släppt ut dem kl 9, tagit in dem kl 16 och fodrat för att sedan nattfodra kl 20. Jag är helt slut.

Kalle har börjat bygga vårt nya dyra staket och jag har fixat i trädgården. Som tur var kom några vänner över på lördagkvällen så vi kunde koppla av en stund. Men jag kan lova trots att det är kul med djur så kommer Sara aldrig att få en egen häst av oss. Stackars hundarna har varit helt bortkopplade under helgen.


  Min vackra Cleo Tasstrassel Härligt att sola 

 
 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

6 maj 2010 10:29

Nä! Skaffa häst ska jag då ALDRIG göra. Vilket hästgöra! ;)

Fin bild på tass-trasslet.

Hoppas du inte blev alltför sur o besviken på "Nos-Sigge" igår. Vi alla vet att han kan. Han behöver "bara" den rätta motivationen. Du jobbade på verkligen jätte-bra!

Hälsa Sara o Topsy att även de är JÄTTE-DUKTIGA!!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Kärran igen

6 maj 2010 23:55

Och så tycker jag att du var lite ful i kanten när du stör de stackars paddorna när de roar sig med privata göromål. Tänk dig själv om... ;)))

 
Catherine

Catherine

16 maj 2010 08:16

Härliga bilder, paddorna va urk :)
Visst är det kul på agilitykursen ;)
Tävlade du rallylydnaden då ? Det ser så kul ut!
Idag blir det lite spår för oss, ställt in utställning bläh väder...!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards