Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Hanne - 23 mars 2010 18:59

Ja, nu får Sigge göra entre på rallylydnadplan. Eftersom Cleo löper blir det för jobbigt för de hanhundar som är med. Det kan jag förstå men det är trist. Jag får träna rallylydnad med Cleo hemma. Skyltarna och reglerna finns ju på brukshundsklubbens hemsida. Spännande att se hur monsteraktig Sigge kan bli. Jag har ju ytterligare en söt hund att ha med så det löser sig nog.


På eftermiddagen gick hundarna och jag en skogspromenad. Inte helt lätt då till och med smådogsen sjönk ibland.

En häftig grej var att vi hade rådjur på bägge sidor av stigen men jag lyckades med frolic och extremt löjlig röst får hundarna att följa med mig. Underlaget är inte det bästa för att hålla emot 3 hundar på sammanlagt 60 kg om de börja dra efter rådjuren.


Sedan tränade Sara med Topsy och jag tränade apportbock ( både SIgge och Cleo plockar den nu från marken och håller en stund) och trampa på musmatta. Kul att se att de kommer ihåg vad som ska göras trots att det är länge sedan vi tränade trampa.


Jag längtar till värmen och barmark. Inbillar mig att allt blir lite roligare då.

Ovido - Quiz & Flashcards