Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Feta käringjävlar!

Av Hanne - 5 februari 2010 18:55

Det var en ilsken gubbe  kommentar om mig och Lotta. "Om jag inte vore väluppfostrad skulle jag kalla er för feta käringjävlar". Ursäkta vad sa han om väluppfostrad.   Han var så ilsk att han spottade fradga. Allt för att vi gick BREVID (och då menar jag brevid. Hundarna fick inte sätta en tass i skidspåret och vi pulsade brevid) skidspåret på väg till trehörningsskogen. Men Lotta och jag enades om att energitjuvar ska man inte bry sig om samt att han nog inte haft en bra dag. Alla andra skidåkare var hur trevliga som helst. Även alla ickeskidåkare som befann sig i Domaruddens FRILUFTSOMRÅDE FÖR ALLA.


Iallafall hade vi en underbar promenad i knähög snö och sol. Svetten flödade och Sigge och Topsy tog känguruhopp för att komma fram. Vi stannade vid vindskyddet  och drack O´boy, käkade banan och kexchoklad.  Köttbullar och torkad blodpudding kastades ut på ett stort område till hundarna så var de upptagna med att söka gott.

Lotta är min själssyster. Alltid när vi umgåtts så är jag glad i hela kroppen. Så nu är deppigheten över.  


På Söndag ska jag till Uppsala med Cleo och träffa några hundsyskon. Det ska bli kul.


Apellkursen vet jag inte om jag ska gå. När jag läste närmare på kursbeskrivningen stod det att man ska ha klar tävlingsambition. Är det jag?? Är det Cleo?? Vi får se. Har idag kastat in anmälan till rallylydnadskurs med Cleo och förberedande tävlingslydnad med Sigge. Har även anmält Sara och Topsy till hundläger och trickkurs.


           

 
 
Johanna & syster Kim med bihanget Ron

Johanna & syster Kim med bihanget Ron

5 februari 2010 20:10

Håller fullständigt med om energi tjuvar, kasta dom åt sidan. Helt underbara bilder! Nu är det inte långt kvar tills vi ses =) Längtar! Rallylydnad är hel skoj! Toppen aktivitet för dig & Cleo, man blir så glad när man kör Rallylydnad och det är så skoj att få den roliga och glada arbetskontakten. Kram på er!

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

6 februari 2010 01:04

Haha! Det ev. fettet på er "feta kärringjävlar" borde iaf nu vara helt bortbränt. Gå i knähög snö!!! Imponerande!

Vilka fina bilder! Speciellt på snömonstret Sigge.

O´Boy, banan o kexchoklad? Åt ni verkligen kexchoklad till O´Boy:en?? Lite väl sött t.o.m för mig. Smörgås el bullar...? Hört talas om det?

PS. Akta rygg! Jag kommer flåsande i nacken... DS. ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

6 februari 2010 20:50

Haha, snöigare hund har jag nog inte sett :)
Och till sura gubben - visst sjutton är det tur att man inte själv har en riktigt dålig dag när man stöter på sådana. Hade ni varit jag med PMS hade farbrorn legat kvar i sitt älskade skidspår nu.... :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Karin och hundarna

Karin och hundarna

7 februari 2010 08:39

Hej på er hela gänget!
Tack för hälsningen i gästboken! Kul att mitt lilla gäng fick träffa er när jag var borta!
Man får nästan dåligt samvete när man tittar in här hos er! Så kul att läsa om hur ambitiös och engagerad du är med dina hundar!
Hoppas få träffa er under våren!
Pussar till alla hundar från mig och de mina!

http://www.kadamo.se

 
Catherine

Catherine

8 februari 2010 09:36

Visst är det härligt med tjejprat som muntrar upp en ;) Hade själv en härlig promenad med A-S på lördag med syskorna M/X.. o så lite sök-övning så härligt!
Ja dessa dessa "gubbar" ska man skita fullständigt i.. Jag möter oftast dessa som släpper fram sina hundar som de itne klarar hålla in.. Har nu börjat vänligt, haha så vänligt jag förmår!!!!!, säga håll in hunden, inte alltid det hjälper. ;))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards