Alla inlägg under mars 2010

Av Hanne - 10 mars 2010 10:21

Det är idag Sigge och Cleo fyller år. Jisses, jag glömmer Topsy och sedan har jag ingen koll på de andras födelsedag. Kan ju trösta mig med att det även gäller de 2-benta utanför min familj.

Av Hanne - 9 mars 2010 14:09

Idag fyller Sigge 5 år och Cleo 2 år. Hurra för mina fina dogs.    

Förlåt Topsy att jag glömde dig den 30/1 då du blev 4 år.   


Kan inte fatta att det är 5 år sedan vi var och tittade på Sigge första gången. Då var han 3 veckor och redan då  kaxig. När han kom hem till oss efter 13 veckor så fick han se en matta  för första gången och jisses vad han levde om där. Han är allt jag kan önska mig.


 Drygt 1 år senare åkte vi och tittade på lilla Topsy 5 veckor gammal. Hennes kennel namn är Wictorys Topsy-turvy vilket betyder Wictorys hullerombuller och det var hon verkligen. Inte ett pälsstrå låg som det skulle. Lockig hela hon och med en söt tofs i pannan. Vi tyckte först att hon skulle heta Tess men när Inger (uppfödaren) sa hennes namn var det kört. Hon är en Topsy.  Efter 9 veckor kom hon hem.  Så underbart söt och go och full i fan.


Cleo, vad ska jag säga om Cleo. Min underbara vackra dröm som gick i uppfyllelse. Första gången vi sågs låg hon i magen. Det var drygt 1 vecka innan valparna kom. Kunde knappt bärga mig tills de var 3 veckor gamla och vi fick åka dit. Såg så klart ingen skillnad på valparna men lärde mig snabbt att Cleo hade fläckar på magen så varje gång vi kom dit vände jag upp och ner på alla valpar tills jag hittade rätt valp. När hon var 8 veckor gammal fick hon komma hem och sedan dess har inte tillvaron varit sig lik för någon av oss.


Hittade en rolig smileys. Undra när man ska använda den?

  


Ikväll ska jag till ÖBK och träna något. Vad vet jag inte men det blir nog bra


Ha en bra dag


Ovido - Quiz & Flashcards