Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Äntligen!!!

Av Hanne - 7 januari 2010 13:32

Idag var det ju nästan vår ute .


Det blev en härlig långpromenad i skogen och det märktes att det var några dagar sedan de sträckte ut ordentligt.

Det tråkiga är att Topsy tog upp varje rådjursspår hon fick i nosen och därför inte kunde vara lös. För då drar hon på en gång och då ser jag ut så här .


Sigge och Cleo lekte jaga-varandra-lek runt om träden. Cleo har kommit på att om hon springer långt ut i snös får de andra inte tag på henne pga sina korta ben men eftersom de är terrier så ger de inte upp så lätt utan hoppar fram i snön.


Jag hörde en vårfågel sjunga, lite tidigt kanske men ändå en försmak av vad som komma skall. Det pirrar i magen när jag tänker på våren.

 
 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

8 januari 2010 12:42

Hörru! "Nästan" vår räcker inte - det är snö kvar! Har du inte märkt det? ;))

Så vår -självklara - agilityträff blir sen. När fler än en vårfågel börjar kvittra! :)))))

PS. För övrigt så anar du rätt.... Antagligen blir det kl 16.00 idag. "A man gotta do, what a man gotta do" DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

8 januari 2010 13:24

Vadår VÅR och fåglar.. har du blivit tossig eller!!!!!!!
Det är 12 minus, planerat för 15 minus ikväll, skitkallt, surt, det blåser iallefall här i norrtälje så in i bengen..
Inget är lätt i denna hemska kylan, varken gå med hunder eller gå själv, och jag fryser hela tiden trots långisar och värme på..
Längtar längtar längtar efter våren ;))))
Ska gå apellspår kurs med Xanto dtbk... så KUUUUUL!!!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

8 januari 2010 13:31

..nu som jag fick läst lite till på din blogg såg jag vi ska gå samma kurs vid dtbk.. det ska bli riktigt skojigt!!! tjo va det kommer gå undan.. Ann-Sofie med Xantos syster Myra har också anmält sig!!!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards