Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Sigge´s debut i stora staden.

Av Hanne - 15 januari 2010 19:37

Igår åkte Pia och jag in till Stockholm med Sigge och Chippen (Topsys bror). Vi tog bilen till Vallhallavägen, parkerade där och tog sedan tunnelbanan in till Gamla stan. Jag är imonerad av våra hundkillar (sönerna hade också åkt till stan med Roslagsbanan och tunnelbana till Warhammerbutiken på regeringsgatan). Sigge pep lite på tunnelbanan men var inte alls rädd. Jag blir så glad att det gick helt perfekt första gången. Sedan vandrade vi från Gamla stan, upp längs Drottninggatan,  Sergelgången,  Bibloteksgatan,  in i Sturegallerian och sist genom Humlegården. Hundarna skötte sig exemplariskt. Visserligen blev det lite gruff vid hundmöten men ändå. Storstadshundarna kan vara ack så kaxig. Kanske inte i ljud men i sättet att resa upp kroppen.

Både Pia och jag var överens om att det inte är sista gången vi gör detta. Kanon bra träning för hundarn. På ett ställe vid NK var det en sån där maskin med ett långt järnrör som slår hål på asfalten som lät. Sigge gick bara förbi utan en reaktion. Jag var så glad och så smög den förbjudna tanken in. "Hur hade Sigge varit om jag inte skaffat 2 hundar till"? Jag kan dock inte tänka mig en tillvaro utan alla 3 monsterhundarna, trots hopp över staketet, gruff vid hundmöten m.m

Pia kom också med tips hur man kan göra t.ex då de envisas med att stanna vid en luktfläck, drar i koppel o.s.v TACK Pia !!!! Jag testade under hundpromenaden idag på morgonen och det blev en promenad utan alltför mycket koppeldrag.  Nu gäller det bara att träna vidare.


JAG HAR ETT UNDERBART LIV TACK VARE MIN FAMILJ OCH MINA HUNDAR!! (Jisses vad drypande det blev. Skulle ha låtit bli vinglaset  ).


  Tunnelbanan. Ögonkontakt med Pia.

 

Vad är det här för konstigt ställe? Sigge gillade inte statylejonet. Tur att Pia håller kopplena.

  Röd matta? Självklart!!!

  Parkbänk i Humlegården. Bäst vi har koll.

Chippen och Sigge



 
 
malin

malin

16 januari 2010 16:43

Men det här låter ju mysigt!
Jag hänger gärna med någon gång med nån av ostbågarna!
Trevlig lördag / MVH Malin

http://www.ostbagar.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

16 januari 2010 19:14

Åh va mysigt det låter med era utflykter, förra helgen med A-S o nu Pia.. Jag hänger också med med min unghund om jag får ;))
Snart ska vi spåra iallefall..seeeer så fram emot våren o våra spårdagar..tjoho!!!
Mina korta snöspår gick fint idag, det va djup snö o jag blev dyngsur i skorna, men med kort lina o snabbhet med klickern tok lillen pinerna.. men han är väldigt snabb o vill gärna fara förbi!Tjaba!!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Pia

17 januari 2010 02:05

Japp, det här måste vi verkligen göra om! Det var riktigt roligt med en stadspromenad med hund!:) Jag är också imponerad av Chippen o Sigge, det klarade ju av allt riktigt bra (jag tycker vi bortser från hundmöten, det tar vi en annan gång...)! Kram Pia

 
Kerstin

Kerstin

17 januari 2010 08:01

Tack, tack, tack för dina snälla ord "hos mig". Jag blir glad när jag (tydligen) kan roa fler än mig själv. Tack!!

Jag är istället imponerad över dig och ditt ambitiösa hundtränande. Åka ända in till Sthlm för nyttig stadspromenad när jag istället sitter inne o skriver att jag BORDE göra saker.

Undrar hur mina hundar skulle reagera i tunnelbana och sånt? Jag menar, jag tycker själv det är obehagligt m tunnelbana. Det kan aldrig vara nyttigt att vara under jord så där. ;)

PS. Jag vill höra mer vårfågelkvitter! DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Johanna & Wilson

Johanna & Wilson

17 januari 2010 11:18

Hej
Tack för den trevliga promenaden igår! Det får vi snart ta och göra om. Kanske ska vänta tills efter Cleo har löpt klart dock, blir så jobbigt för Wilson som inte kan tänka på annat... ;)
Tänkte se om du ville vara snäll och maila fotot du tog uppe på berget på alla hundarna till mig. Tänkte lägga upp det i bloggen :)
felding@hotmail.com
Kram på er så länge!

http://wilson.myblogg.se

 
Katarina

Katarina

18 januari 2010 13:44

Jag trodde alla stadsvovvar var små, hårlösa varelser som åkte runt i rosa väskor?

http://lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards