Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Bra helg

Av Hanne - 29 november 2009 19:23

Ja nu är det söndags kväll igen. Kalle tittar på "el classico", barnen målar warhammerfigurer och vad gör jag, jo bloggar. Det blev inget viltspår denna helg men dock härliga promenader.


Igår var Sara och jag vid Wira bruk och hon red på sin medryttarhäst Gija medans jag gick med hundarna. De är totalt orädda för hästarna och Cleo tycker att Gija (islandshäst) mest är en stor hund hon kan leka med. Gija är inte helt med på de noterna utan visar då tydligt att det är under hennes värdighet att (i hennes tycke) beblanda sig med lägre stående varelser. Men bryr sig dogsen, NEJ.


Idag har Kalle och jag gått en riktig långpromenad i Grandalsskogen och jag har aldrig mött så mycket hundar där som idag. Bra med hundmöten.

Det var ordentligt vått i marken och jag som envisas med gympadojor i alla lägen blev riktigt blöt om fötterna. finns det då något härligare än att krypa under täcket en stund med Cleo, också under täcket, som värmer mina fötter.


Här om dagen fick hundarna märgben och av någon anledning ska de vara på samma ställe och tugga på benen. Fast det är bra att de inte bråkar om benen


I Grandalen varnar de för igelkottar.

 

På Svalbard för isbjörnar.  


  Blir det någon mat på denna resturang? Jag bara undrar!!!!     Väck mig inte! Jag har det så bra.   

 
 
Johanna

Johanna

29 november 2009 22:45

Vilka härliga bilder =)

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

1 december 2009 12:56

Förstår dig med Cleo & utsällning men kommer ni och tittar? Kram

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Catherine

Catherine

3 december 2009 10:51

Cool isbjörnsskylt, de och krokodiler är de enda djuren som äter människor som ren föda.. väl också vithajen då..
Såg filmen 2012 igår, läskiga tanke världen går under..
Maja blir också helt tossig när hon ser sin sele och prasslet till klövern i kylen ;)
Ses på tur :))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards