Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Hejsan Svejsan i Lingonskogen (var den nu är i allt detta vita)

Av Hanne - 17 mars 2010 08:28

I söndags var jag och Topsy på trimkurs. Vi var i Sollentuna kl 10 .  Öm tumme och en blåsa på pekfingret senare var Topsy trimmad och klar. Inte utställningstrim förstås men jag är nöjd. Vi åkte därifrån kl 16. Så i 6 timmar med 45 min avbrott för fika och lunch höll vi på att trimma. Det var jättekul och jag spar  minst 7200:-/år genom att göra det själv. Håller jag bara efter pälsen på dem (Sigge & Topsy) och inte låter det gå 3 månader mellan varje trimmning så är det lätt. Nu ska bara stackars Sigge genomgå en förvandling från lejonpäls till cairnterreielook.


Var på ÖBK igårkväll med Sara och dogsen men efter  en halvtimme frös både Sara och jag då vi klätt oss alldelse för dåligt. Så hem till värmen, en kopp te och ett härligt TV-program som heter Escape to the country på kanal 8 kl 20.


Hoppas att Cleo´s löp kommer igång snart. Vi ska nämligen på MH den 18/4. Topsy ska också med på det.

 
 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

18 mars 2010 20:18

Visst är det skönt att kunna trimma sina jyckar själv.

Jo, jag har som avsikt att delta i freestyle-tävlingen. (oj, vad stelt det där lät, då ;)) Jag har dock ännu inte bestämt låt o vilka jyckar. Ska du me´? Kom igen, nu!! :)))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

19 mars 2010 13:19

Hej va kul att lära sig trimma själv.. Själv har jag ngn slags självtrimmande hundar nejdå ;)) tassar o öron får jag ta resten fixar de själva.. :ö))
Vilken freestyle tävling ??

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

20 mars 2010 10:44

Är det på klubben ni ska göra MH? Vore kul att komma och titta :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Malin o Carlos

Malin o Carlos

20 mars 2010 15:07

Oj oj oj vad dyrt det lät med lång päls! Sånt tänker man ju aldrig på när man har en Ridgeback :) Ha det bra och hoppas att vi ses någongång snart!

http://www.carlos.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards