Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Sorg.

Av Hanne - 29 mars 2010 09:55

Sent igårkväll dog Saras tamråtta Jerry. Han har haft en knöl några veckor på ena sidan men varit pigg och glad fram tills i fredags. Så igårkväll dog han i makens famn. Sara hade inte somnat som tur är så vi hade en lång process med kramar, pussar,klappar och tårar.

Det är det värsta tycker jag att inte kunna göra det bra för Sara. Hon är genomförtvivlad.

När rådisarna kom för 2 år sedan var det efter en lång tid av önskan och tjat från Saras sida. Hon sökte information på nätet och verkligen förberedde sig på att ha råttor. Inte en dag har hon klagat över att byta vatten och ge dem mat. Trots att den ena råttan är Daniels.

Igår städade hon hela buren alldeles själv. Hennes förtvilan gör så ont i hela mig och jag kan inte lindra den.

 
 
Catherine

Catherine

29 mars 2010 12:50

Va ledsent, så trist då.. stackars henne, krama henne o hälsa att våra tårar rinner med hennes'''

Vi har gått igenom detta m 2 marsvin o en kanin, alltid lika ledsent för barna våra **

Snyft vi ses på Lilla Stkhm..

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

29 mars 2010 20:19

Ja, detta är så hemskt. Men som du själv säger, så är det en del av livet. På något vis så stärker sorgen en. Ger en livserfarenhet. Men visst gör det ont. Men samtidigt gör den att man uppskattar de man har kvar, och de som man ännu inte har träffat.

Apropå frysen. Visst är det ett "otyg" när det är tjäle utanför. Jag har haft undulater (i skokarong) i frysen under vinterhalvåret. Glömde nästan bort honom där. Det kanske är lite makabert att ha klövar o undulater å råttor där. Men vad gör man?

Kram på er allihopa!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne - 21 mars 2011 19:01

Ja, nu har jag gått på det igen. I lördags var jag på en kurs i Kungsängen som hölls av Mary Wrigth i Canis regi. Den första kursen i Canis av detta slag. Vi var 6 tappra varelser som skulle lära oss belöning och motivation. Mycket spännande och unde...

Av Hanne - 10 mars 2011 19:50

Idag fyller Sigge 6 år och Cleo 3 år. Snäll matte som jag är glömde jag Topsys 5 årsdag 30/1.        Jag älskar mina vackra underbara hundar!!!   Idag har vi gått runt stallet tillsammans med Pia. Chippen och Rocky. Jag fick många bra tips ...

Av Hanne - 21 februari 2011 19:21

på våren känns lång. Jag är less på snö, framförallt kylan massa otympliga kläder och  på trottoarpromenader. Men enligt en kompis ska våren komma om drygt 2 veckor så jag ska hålla ut.  Den enda som egentligen inte bryr sig är Sigge. Han är alltid l...

Av Hanne - 14 december 2010 18:55

Lilla söta Scabbers är död. Han fick somna in hos veterinären och de var helt fantastiska trots att det "bara" var en råtta. Så nu ligger Scabbers och Jerry tillsammans i rabatten och det är lite mer plats i frysen.   Jag skulle börja simma med C...

Av Hanne - 3 november 2010 19:52

I vanliga fall när jag är ute och går med dogsen kan jag få kommentarer om att "oj ett hunddagis" eller "är alla hundar dina?" eller "varför har du 3 hundar?". Vad tycker jag om att folk tycker att de har rätt att döma om jag har 1 eller 10 hundar?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards